hit counter

Powered by web analytics software.

Friday, February 5, 2010

MELAYU MESTI BERSATU

Lakaran: Perjuangan Melayu sebelaum Merdeka dahulu, mari kita ulangi sekali lagi




Tidak dapat dinafikan perpecahan dikalangan kaum Melayu telah terlalu parah. Parti-parti politik sama parti politik perkauman seperti Umno dan Pas bahkan juga PKR telah menyebabkan perpecahan kaum Melayu menjadikan bangsa Melayu semakin lemah dah tidak punya suara lagi.

Justru, bangsa Melayu diseru supaya kembali bersatu didalam sebuah pertubuhan NGO yang dinamai Pribumi Perkasa bagi merapatkan semula jurang perbezaan diantara sama sebangsa. Kita mesti lupakan fahaman politik masing-masing dan menolaknya ketepi buat sementara dan menggabung didalam Perkasa sebagai satu wadah perjuangan bangsa Melayu.

Tidak salah berjuang dalam politik dan mempunyai pegangan terhadap mana-mana parti politik sekalipun, namun demi perjuangkan bangsa Melayu, kita harus bersatu didalam Perkasa dengan menolak fahaman politik buat sementara waktu.

Bangsa cina yang bijak berpolitik telah mengamalkan perkara yang sama terlebih dahulu. Kerana itu kita lihat, mereka mungkin berlainan pendapat berlandaskan politik dalam satu-satu hal namun suara mereka tetap sama dalam memperjuangkan kepentingan bangsa mereka. Tidak kah kita sedar itu? Atau kita sedarinya namun dalam hati Melayu kita masih ada menyimpan dendam dan dengki iri hati sesama sebangsa.

Sekiranya kita tidak mengubahnya, bangsa Melayu akan semakin menjadi suara minoriti dalam negara dana tidak juga mustahil segala adat dan budaya Melayu juga akan pupus suatu hari nanti.

4 comments:

YANG GAMBI said...

Salam BAM, berapa kerat Melayu-Melayu yang berjiwa seperti yang tuan laungkan...... lihat sahajalah chontoh dlam maya IT, blog sesama UMNO pun tidak bersatu, berbalah sesama sendiri, malah ada yang irihati pulak......hantar fitnah yang bukan-bukan memburuk sesama sendiri, masing-masing nak tunjuk elit......nak tunjuk pada siapa....

Apa yang jelas musuh-musuh Melayu tersengeh...

YEOP PARIT said...

SALAM PERJUANGAN !!!!

Semangat Fisabilillah Arab said...

Sye nk join club niee....
TAKKAN MELAYU HILANG DIDUNIA...
Mri lh sme2 kite satu padukn org MELAYU y kian meLAYU skunk ni,...
Sme2 kite hpuskn musuh bgsa,agme,n ngare...
Hidup Melayu!!!!
ALLAHUAKBAR!!!

Semangat Fisabilillah Arab said...

Sye nk join club niee....
TAKKAN MELAYU HILANG DIDUNIA...
Mri lh sme2 kite satu padukn org MELAYU y kian meLAYU skunk ni,...
Sme2 kite hpuskn musuh bgsa,agme,n ngare...
Hidup Melayu!!!!
ALLAHUAKBAR!!!