hit counter

Powered by web analytics software.

Tuesday, April 26, 2011

APABILA MELAYU BERPECAH-BELAH, CINA MENGISI SETIAP RUANG





Sejak peristiwa berdarah 13 May, kaum cina menunggu ruang dan peluang untuk menguasai bumi bertuah ini. Mereka merancang segalanya, jangka pendek, sederhana dan panjang. Mereka umpama harimau lapar menunggu mangsanya alpa.

Didalam kerajaan, ketika Melayu kuat dan bersatu padu, mereka mendapat segalanya melalui MCA dan GERAKAN. Dari sudut lain pula DAP mencabarnya sebagai penggerak untuk kerajaan memberikan apa tuntutan mereka. Sesungguhnya coina telah bersatu sejak lama dulu, mereka bersatu demi kecinaan mereka. DAP chauvanis adalah golongan pendesak mereka yang jelas tersangat rasis dalam segala tingkahlakunya.

Terbaru, cina menuntut segenap masyarakat menghukum akhbar Utusan Malaysia yang kononnya bersikap perkauman. (Klik Sini ~ Mummy Rokiah) Mereka bersatu jadi satu dari DAP, MCA. Tidak salah jika dikatakan bahawa MCA adalah tangan kanan sedangkan DAP adalah tangan kiri bagi rasaksa bernama cina itu.

Mereka tidak seramai mana bahkan mereka juga tidak sekuat mana, namun apabila Melayu berpecah-belah dan bahkan ada yang membantu mereka memusnahkan Melayu sendiri maka mereka jadi lebih bersemangat dan menujukkan taringnya. Anjing hanya akan mengejar apabila kita lari, namun akan terhenti apabila kita berhenti bahkan mungkin akan lari apabila kita mengejarnya.

Mungkin Pas akan bertakbir kegembiraan apabila pakatan pembangkang dapat menambah kerusinya di DUN Sarawak. Berapa kerusi yang Pas raih dan berapa pula kerusi yang PKR tambah? Namun berapa kerusi yang DAP menang dalam senyap?

Jika Melayu didalam Pas dan PKR masih belum lagi sedar diri, ini adalah petanda bahawa disinilah akan berakhirnya ketuanan Melayu di bumi Melayu sendiri. Jika mereka mahu menjual, apakah kita tidak sanggup membelinya?

1 comment:

habib said...

keberanian melayu akan tertonjol jikalau setiap perkataan disusuli dengan perbuatan...tanah melayu tetap hak org2 melayu, bukan melayu menjadi seolah2 duduk merempat di sana sini sedangkan kita berada di dalam negara kita sendiri,bahkn pula yg bukn melayu ni seronk dngn kemewhn..kekayaan..melayu pula mnjdi fkir mskin..itulh sbbnya terlalu ingin kemewahan tanah kita ni terjual kt bangsa2 yg sbnrnya mempunyai tujuan untuk menakhluk tanah melayu,itu tak sepatutnya terjadi...membiarkan hak kita diambil org lain itu satu kesalahn yg tdak dpt dimaafkan...bersekongkol dengn bangsa tersebut bermkna dri klangn mereka untk menghncurkn bangsa melayu sndri...sedarlah wahai bangsaku melayu...